Chiar dacă Squid Game e pe cale să devină cel mai mare show realizat vreodată de Netflix, drama coreeană a fost respinsă pentru un întreg deceniu de studiourile locale.

Creatorul show-ului Hwang Dong-hyuk a relatat într-un interviu acordat publicației Wall Street Journal faptul că din cauză că ideile sale erau cu greu acceptate de studiourile de film din Coreea, în momentul în care a pus cap la cap scenariul pentru Squid Game locuia cu mama și cu bunica sa și chiar a fost nevoit din lipsă de bani să-și vândă laptop-ul pe 675 de dolari.

Pentru studioruile de film cărora Hwang Dong-hyuk le-a relatat ideea dramei Squid Game, conceptul era nu numai implauzibil, ci și prea grotesc pentru a fi transformat într-un show TV. Dar totul s-a schimbat la 180 de grade când Netflix și-a dat seama ce comoară era de fapt ideea directorului corean, asemănând-o cu realitatea zilelor noastre.

După spusele lui Hwang Dong-hyuk, efectele pandemiei de COVID-19 nu au făcut decât să accentueze diferențele dintre săracii și bogații de pretutindeni în lume. Lumea s-a schimbat, dar nu într-un mod bun, iar asta a făcut ca ideea filmului Squid Game să devină cu atât mai realistă în comparație cu deceniul trecut.

În perioada anilor 2015 și 2020, Netflix a investit 700 de milioane de dolari exclusiv în filme coreene și conform celor mai recente statistici, se pare că prin Squid Game, serviciul american de streaming chiar a dat lovitura.

Despre ce este filmul Squid Game?

Squid Game este un film sud-coreean concentrat pe experiența a 456 de jucători care iau parte la o competiție pe viață și pe moarte care le dă șansa de a câștiga 45.6 miliarde de woni. 

În această competiție, jucătorii trebuie să se confrunte unii cu alții, participând la diferite jocuri copilărești, dar cu pedepse mortale. Directorul filmului a venit cu această idee gândindu-se la propriile sale dificultăți cu care s-a confruntat în viață și la diferența enormă dintre diferitele clase sociale din Coreea de Sud. 

Hwang Dong-hyuk a realizat scenariul acestui film în anul 2008, dar i-a fost imposibil să găsească un studio de producție în țara sa natală, până când Netflix l-a descoperit în 2019 și s-a hotărât să-l transforme într-un film din inițiativa sa de a crește diversitatea programelor difuzate.

Squid Game a devenit un serial poluar instantaneu, imediat după lansare, și a fost vizionat de mai mult de 111 milioane de persoane în mai puțin de o lună, depășind recordul stabilit de Bridgerton în calitate de cel mai vizionat show al platformei.

Squid Game începe cu povestea lui Seong Gi-hun, un șofer lefter și divorțat, care este invitat să participe într-o competiție de jocuri de copii pentru a avea șansa de a câștiga o sumă exorbitantă de bani. După ce acceptă oferta, Seong Gi-hun este dus într-o locație necunoscută, unde se desfășoară jocurile, fără a știi însă că pierderea acestora îi poate aduce moartea.

Seong Gi-hun este jucătorul cu numărul 456 și înaintea lui au mai fost racolate alte 455 de persoane, cu o situație financiară similară, care se vor lupta între ele până la moarte pentru marele premiu. 

Nimeni nu are scăpare deoarece fiecare jucător este urmărit în permanență de gărzi îmbrăcate în salopete roz și de un personaj misterios numit Frontman. De asemenea, fiecare moarte crește miza jocului cu câte 100 de milioane de woni. 

Pentru a face față provocărilor, Seong Gi-hun se aliază cu alți participanți, inclusiv cu Cho Sang-woo, un vechi prieten al său, care a ajuns directorul departamentului de investiții într-o firmă de securitate, dar este acum căutat de poliție pentru că a furat banii.

Alte personaje notabile mai sunt și Hwang Jun-ho – un polițist care se alătură jocului pentru a-și găsi fratele dispărut, Kang Sae-byeok – care vrea să plătească un broker pentru a-și găsi familia de peste graniță și Oh Il-nam – un vârstinc cu o tumoare cerebrală care preferă să se întreacă într-o competiție mortală decât să își aștepte liniștit moartea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here